BUKET EREL – 12-TE
Gelecekte internet kutuphanenin yerini alirmi sizce neden alir veya neden almaz?
UNUTULMAYA YUZ TUTMUS KUTUPHANELRIMIZ
Okula baslayali 12 yil oldu okul hayatimda verilen odevlerin yuzde ellisi arastirmaya yonelik oldugu icin bu konuyla gercekte yakindan alakaliyiz. Bana verilen arastirma odevlerini suna kadar hep internet yardimiyla yaptim elimizdeki kaynaklari ilk once degerlendirmek bana ve benim yasimdakilere daha kolaylik oldugunu dusunmekteyim bu konudan hosnut olup olmadigim konusuna gelince kutuphaneye gidip arastirma yapmanin nedemek oldugunu tam anlamiyla bilmedigim icin ben internetin ileride kutuhanelerin yerine gececegi kanisindayim.
Bu konuyu daha detayli ogrenmek ve kutuphanede arastirm yapmanin nasil bi duygu oldugunu artilarini ve eksilerini daha detayli anlaya bilmek adina bu konuyla daha ilgili olan ve internetten arastirma olanagi olmadigi donemlerde kutuphaneden faydalanan ablamlada fakir alis verisi yaptik bana hem kendi donemindeki imkanlari hemde suandaki imkanlari kullanarak egitimini tamamladigi icin onun gorusleri benim bu konudaki yorumlarima daha net bir yorum imkani getirecegi kanisindaydim.
Ablamin zamaninda internette bilgi alis verisi bukadar yaygin olmadigi icin bana odevlerini kutuphanelerde yaptiklarini bunun icin bir yada birkac gun gecirmeleri gerektirdigini kutuphaneden bircok kaynaktan bilgi edinmek zorunda oldugu icin bircok kitap bulup onlarin hepsinide eve getirme imkani olmadigi icin butun gunun kutuphanede gectigini ve orda bulunan bilgilerin hepsini ayni gun icinde ayristirip odevi icin kullanamadigini ve bunu icin farkli kaynaklardan sayfalarca fotokopi cekip ayriyetten masraf yapip daha sonra evde okuyup ondan sonra odevlerini tamamladiklari soyledi bunlarin hepsi bana bizim odev hazirlama sistememize gore ayriyetten kulfet gibi gozukuyodu. Fakat bunu yani sira bana kutuphanenin o eski kiyaplarin kokusunu duydugun anda o duygunun tarif edilemedigini kitaplari eline aldiginda bu kitabin yazarindan bu gune kadar kimlerin elinde kimlerin hayatindan gectigini kimlere yeni fikirler ve bilgiler kazandirdigini dusununce o dusuncenin ve atmosferin her ogrencinin yasamasi gerektigini ve simdiki ogrencilerinin bu duygulardan malesef yoksun oldugunu gordugunu soyledi.
Bu cumleleri anlamaya calistim ama ablamin anlattirken yasadigi heyecanin bende kutuphaneye gitmeden anlayamicagim hissine kapildim. Peki neden bu duygulari biz bilmiyoruz bizi bu seviyeye getiren sey neydi neden artik kutuphaneye gitmek yerine evlerimizle sadece bir tik sesi uzakligindaki odevleri yapar olduk bence bununda nedenleri var, bana gore bu ogrencilerin neden internetten bukadar faydalanir olduklarinin basilica sebepleri her dersten artik performans ve proje odevlerinin olmasi bunun yaninda gunluk odevlerimiz olmasi ve arastirma odevlerin bir ayda enaz 3-4 tane olup bunu yaninda hem okuldaki sinavlarimiza calismak zorundayiz ayriyetten sbs, oss gibi sinavlari hazirlanmamiz gerektigi bunlarda basarili olabilmek icinde dersaneleretalebin artmasi yani ogrencinin kutuphaneye gidip arastirma yapmasi zamaninin kisitligi bizi internetten arastirmaya yapmaya yoneltmistir.
Yani bu ogrencinin sadece kendi tercigi degil bence ders sisteminin zaman kisitligindan dolayiogrenciyi internetten arastirmaya yapmaya yonlendiremesidir.
Bukadar arastirma odevlerinin yogunlu tamam ogrenci daha aktif hale getirmeye arastirma yapmaya yonlendirme istegi olabilir ama bence yapilan odevlere baktigimizda ogrencilerinin yariisndan cogunun birbirlerine olan benzerlik, cunku internetten arama yaptigimizda onumuze gelen ilk sonuclarda odevlerimizi hazirladigmizdan cogunluk olarak ayni sonuclara ulastigimizi farkettim ama kutuphaneden arastirma imkanimiz olsa inaniyorumki siniftaki bu yuzde ellilik oran cok dusuk olur farkli kaynaklardan farkli bilgiler edinip bunlari paylassak bizlerinde daha cok bilgi paylasimi olucagi kanisindayim.
Eger egitim sistemindeki arastirma odevleri ayni yogunlukta olursa inaniyorumki biz ve bizden sonraki nesil kutuphanedeki eski kitaplarin kokusunu onlarin degerleri hic anliyamicaz ve herkesin ayni sonuclari elde ettigimiz sadece odevler olarak kalicak. Fakat egitim sisteminde bir degisiklik olursa ve sadece yil sonunda hazirlamamiz gereken eski zamanda donem odevi olarak hazirlanan ve yil icinde bir yada iki odev sekline donusurse herkesten farkli olmasi adina belkide bizde kutuphanelere tekrar gitmeye baslariz.
Sonuc olarak internetin suanki bizim icin odev konusundaki onemini degistirmek bizim elimizde degil eskiden oldugu gibi kutuphanelere bizi tekrar yonlendiricek olan yine egitim sistemimizdeki degisikler olucagi kanisindayim ama bize sorulucak olursa bizde yeni teknolojilerinden faydalanmak tabiki isteriz ama odevin arastirmanin anlam ve onemini kavramak icin kitap yaziliminin daha cok artmasi ve bunlarin herkesin bilgisine sunulmasi icin bizde kutuphanerdeki o atmosferi soluyoyarak odevin gozumuzdeki anlamini ve degerini arttirmak ve buldugumuz sonuclari birbirimizle paylasmak odevleri hazirlarken birlikte ve paylasarak hazilamanin bizim icin hem toplumdaki paylasiminin artmasi icin egitim surecinde bu duygunun kazanilmasi genclik icin faydali oucagi kaniisndayim.
Yeni teknolojinin nimetlerinden faydalanirken eski degerlerimizin kaybolmasi beni bu ulkenin yeni nesili olarak biraz burukluga sebebiyet vermektedir. Ve insallah internet kutuphanelrin yerini almaz bizde bu unutulmaya yuz tutmus duygularimizi yeni teknoljiden faydalanmak adina unutmaya ve unutturmaya sebebiyet vermeyiz.

No comments:
Post a Comment